Köpvillkor
Allmänna villkor
Vi är OnDeMove AB, registrerade hos bolagsverket med organisationsnummer 559018-6473. Kontoret finns på Svetsaregatan 10, 302 50 Halmstad.
När du handlar hos oss eller använder vår webbplats gäller svensk lag och följande villkor.
Villkoren är viktiga för både dig och oss eftersom de beskriver vad vi förväntar oss av varandra. De ger dig även användbar information. Vi håller de här användarvillkoren uppdaterade och ändrar dem när så behövs, så vi ber dig därför att noga läsa igenom villkoren innan du handlar, eftersom den senaste versionen gäller. Om du har frågor eller funderingar är du givetvis alltid välkommen att kontakta oss.
OnDeMove utvecklar produkter för personer med lätt till måttlig hörselnedsättning. Om du har en allvarligare nedsättning uppmanas du att kontakta hörselvården.
Försäljningsvillkoren gäller till slutkonsumenter vid internetförsäljning från företagets webbplats www.ondemove.se Vid försäljning i fysiska butiker gäller andra köpvillkor.
Försäljning via webshopen sker endast till konsumenter inom Sverige.
Villkoren kan komma att förändras. Det är dock de villkor som gäller när du gör din beställning som är gällande för köpet.
Skulle något erbjudande från OnDeMove vara tidsbegränsat anges villkoren för det erbjudandet uttryckligen.
Beställning
Vänligen kontrollera att dina kontaktuppgifter stämmer. Observera att du ansvarar för att din adress och att övriga uppgifter är uppdaterade och korrekta. Var därför noggrann med att både för- och efternamn, adress med gata samt lgh-/husnummer stämmer överens med vad som står angivet på din brevlåda/-inkast. I vår integritetspolicy kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter.
Skulle en produkt vara tillfälligt slut, anges det vid artikeln och köpet går inte att genomföra i webshoppen förrän varan är tillbaka i lager. OnDeMove reserverar sig för eventuella fel i pris-, produkt- eller lagersaldoinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls OnDeMove rätten att korrigera detta i efterhand. Skulle detta inträffa, tar vi givetvis kontakt med dig och försöker lösa det på bästa sätt.
Om du ångrar ditt köp
Om du ångrat din beställning, det vill säga du vill utnyttja din ångerrätt, efter att paketet har skickats från oss måste du ändå ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som outlöst paket.
Återbetalning sker via vår partner Klarna. Återbetalning sker på olika sätt beroende på hur du som kund har betalat.
Bekräftelse
För att kunna göra ett köp via webbplatsen måste du acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att följa dem, samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter i vår integritetspolicy.
Betalningsalternativ
Betalning sker via vår partner Klarna AB (”Klarna), organisationsnummer 556737-0431. Genom Klarna Payment erbjuds betalningsalternativen: fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning.
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna utan vid behov beroende av vilket betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna vilka alternativ som är tillgängliga för just dig som kund.
Fakturorna skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från webshoppen.
För mer information om Klarna använd gärna följande kontaktuppgifter: telefon 08-120 120 10, info@klarna.se eller på Klarnas hemsida.
Leverans
Din beställning behandlas så snart som möjligt efter att den inkommit i vårt system. Vi strävar efter att skicka den inom 1-5 arbetsdagar från mottagen order. Vi skickar paket under alla helgfria vardagar, måndag till fredag. Samtliga paket från OnDeMove skickas fraktfritt med Postnord inom Sverige. Postnord har normalt en leveranstid på 1-3 arbetsdagar för mindre försändelser. Vid leverans till Gotland eller Norrland kan någon dag tillkomma.
Vid eventuell transportskada var vänlig och anmäl detta till transportören eller ombudet.
Leveransvillkor: Fritt kund (fraktfritt)
Detta leveransvillkor innebär att OnDeMove ansvarar för paketet hela vägen tills du som kund har det i din hand.
Vid eventuell felleverans vänligen meddela oss så snart som möjligt, dock senast inom 10 dagar, om något är fel i din beställning. Eventuell ersättningsleverans sker utan kostnad.
Om din beställning mot förmodan inte kommer fram, kontakta oss på e-mail info@ondemove.se eller ring 035-777 18 01 (helgfria vardagar kl. 08.00-16.00).
Outlöst paket
Ditt paket ligger kvar hos ombudet ett antal dagar, hur många dagar är beroende av vem du väljer som transportör. När försändelsen når ombudet skickas en avisering via sms eller post till dig. Om dina kontaktuppgifter visar sig vara felaktiga eller om du av någon annan anledning inte löser ut paketet inom denna tid, skickas det tillbaka till oss. Då behöver vi debitera dig en avgift för returfrakt och hanteringskostnader.
Avgift för outlöst paket: 200 SEK
Garanti
Om din vara försämras under denna garantitid hjälper OnDeMove dig genom att göra något av följande:
• att reparera varan
• att erbjuda dig en annan vara
• att göra avdrag på priset
• att ta tillbaka varan och ge pengarna tillbaka
Garantin gäller inte alltid. Garantin gäller inte om du varit oaktsam. Vid nedanstående punkter kan du inte göra gällande att garantin ska gälla:
• en olyckshändelse efter det att du har fått varan
• vid vanvård
• onormal användning
Företagets garanti på ett år påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsumentköplagen.
Om något är felaktigt på din vara kontakta oss innan produkten skickas tillbaka.
info@ondemove.se
035-777 18 01
Du kan nå oss via telefon helgfria vardagar kl. 08.00-16.00.
Om du skickar tillbaka din produkt var vänlig bifoga kopia på retursedel, faktura, orderbekräftelse, inköpskvitto eller kontoutdrag som bevis på ditt inköp. Paketet vill vi helst att du skickar i originalförpackning.
Dröjsmål
Du har vid ett dröjsmål av din leverans som överstiger 30 dagar rätt att häva köpet.
Reklamation
Vid reklamation betalar du som kund fraktkostnaden för paketet till OnDeMove. Efter utfört arbete hos oss står OnDeMove för fraktkostnaden tillbaka till dig som kund.
Vid en reklamation reparerar vi om möjligt din produkt eller ersätter dig med en ny likadan eller likvärdig produkt.
Har du klagomål eller behöver du prata med oss?
Vi blir alltid glada av att prata med våra kunder. Skulle du inte vara nöjd med något är vi extra tacksamma för att du hör av dig till oss direkt. Förhoppningsvis kan vi hjälpa dig, samtidigt som det ger oss en möjlighet att förbättra oss framåt.
Retur och återbetalning
Om du vill ändra något i din beställning så ber vi dig snarast att kontakta vår kundservice på info@ondemove.se eller ring oss på 035-777 18 01. Vi kan dock inte garantera att vi kan genomföra ändringen i din order eftersom vi packar och skickar din beställning så snart vi kan. Om din beställning hunnit skickats iväg får du istället utnyttja ångerrätten.
Vid retur skall varan återsändas inom tidsramen på 30 dagar med samtliga tillhörande delar i sin originalförpackning och väl emballerad för att klara en frakt. 30 dagar börjar räknas från mottagen leverans.
Öppet köp
Vanligtvis erbjuds inte öppet köp på grund av hälso- och hygienskäl när det kommer till in-ear produkter (jfr. 2 kap. 11 § 5 p. lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Vi vet däremot att det är viktigt att få prova sitt hörhjälpmedel och erbjuder därför öppet köp även vid bruten förpackning. Vid retur av bruten förpackning tar OnDeMove ut ett värdeminskningsavdrag om 450 SEK innan vår betalpartner Klarna gör en återbetalning till dig. Värdeminskningsavdraget ersätter OnDeMove för de delar som behöver bytas ut, återställning, administration och returfrakt. Om återsänd vara har större slitage än normalt inom 30 dagar tillämpar OnDeMove ett värdeminskningsavdrag som är beroende av slitagets grad.
Fraktkostnaden för retur är inräknad i värdeminskningsavdraget och fraktsedel för returnering av varan erhålles av OnDeMove.
Så här returnerar du din produkt till oss:
1. Kontakta OnDeMove på 035-777 18 01 för att meddela din retur. Du får en QR-kod på mail eller telefon. Genom att visa upp QR-kodsbilden hos ditt PostNord-ombud skriver de ut fraktsedeln åt dig (se steg 4).
2. Lägg produkten och samtliga tillbehör i samma förpackning som den levererades i (eller i annan likvärdig förpackning).
3. Emballera produkterna i en väl skyddande och stöttålig ytterförpackning.
4. Gå till ditt PostNord ombud och visa upp QR-koden så skriver de ut fraktetiketten till ditt paket.
5. Spara kvittot på returfrakten tills du har fått din återbetalning.
6. Om du betalt via Klarna ”Betala senare” måste du rapportera din retur till Klarna för att pausa din faktura.
Returadressen är:
OnDeMove AB
Svetsaregatan 10
302 50 Halmstad
Efter att du har meddelat OnDeMove att du vill returnera din vara behöver du skicka varan inom 7 dagar. Du är ansvarig för eventuell skada under returfrakten som orsakats av dålig paketering av produkten.
Ångerrätt
Du som kund har enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 14-dagars ångerrätt vid ett köp. OnDeMove tillämpar 30 dagars ångerrätt.
Vänligen notera dock att ångerrätten inte gäller för avtal som avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten (läs mer under ”Öppet köp”).
Vid användande av din ångerrätt kontaktar du oss på 035 777 18 01.
Force majeure
Om vi inte kommer överens
OnDeMove försöker i största möjliga mån att lösa eventuella meningsskiljaktigheter som uppstår mellan dig som kund och oss som företag. I de fall vi inte lyckas kan du som kund anmäla ditt ärende till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). www.arn.se
OnDeMove förbinder sig att följa ARN´s beslut.
Du som kund kan även anmäla på EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning http://ec.europa.eu/consumers/odr
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Ring till oss eller fyll i formuläret med din fråga så återkopplar vi så snabbt som möjligt.
Skicka in din fråga:
Fyll i formuläret